Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bouše

7. 9. 2012 13:29
Souhlasím a ještě bych přidal páté téma -

jak hodnotit eutanázii z pohledu pojišťoven? Ty by ji dnes nejspíš kvalifikovaly jako sebevraždu, což má většinou za následek žádné, nebo malé plnění pojistné události.

0 0
možnosti

Gustav Nečas

6. 9. 2012 16:58
mimochodem autore, vrcní obrázek nahé ženy

je dost nevkusný u podobného tématu. Takže zauvažujte o sobě.

Obrázek je krásný, ale ne univerzální pro každé téma.

2 0
možnosti

Bouše

7. 9. 2012 13:30
Re: mimochodem autore, vrcní obrázek nahé ženy

Obrázek podle mne patří k celému blogu, nikoliv k jednotlivým článkům.

0 0
možnosti

Gustav Nečas

6. 9. 2012 16:55
já se o život neprosil, tekže mi nebraňte

ho s díky vrátit když už bude nepoužitelný či nesnesitelný.

Třeba v případě toho němce co vám začne schovávat věci a zapomínat na své blízké (Alzheimer) mi dejte včas znamení, já to ukončím, Trpí celá rodina, to tělo zná, ale v tom těle již není ten člověk co znali.

Pokud mám bolesti k zešílení a není prognoza na vyléčení, tak si tyto útrapy milý Bože strč třeba do pr... no za klobouk a oblaž jimi jiné ("koho pán bůh miluje, toho křížkem navštěvuje").

Pokud úplně ochrnu, nechť mi zůstane alespoň možnost k prohlášení, že už mne to "nebaví", že šílím ze své bezmoci kdy se ani nevykálím či nenajím bez pomoci a že chci odejít.

Nejsem zbabělec, ale život a jeho kvality pro mne něco znamenají, stejně jako nezávislost či alespoň určitá míra nezávislosti či alespoň její pocit. Stejně tak nutnost zachování integrity jako poznání a láska k blízkým - když je ani nepoznám, nejsem to už já.

1 0
možnosti

Astaroth

7. 9. 2012 9:17
Re: já se o život neprosil, tekže mi nebraňte

Kuš a žij! Humanista ví nejlíp, co je pro tebe dobré. 40 let sledovat strop je dar, který se neodmítá!

2 0
možnosti

biddle

6. 9. 2012 15:50
Následky sebezvraždy

Řešíte následky sebevraždy? V rodinách, kde ji někdo spáchal, zpravidla překonávají její následky hodně dlouho. Někdy i po generace. Pokud je otec, dědeček, matka, babička zbabělec a nechá se usmrtit, je to možná ještě horší, než když se někdo po léta léčí s depresemi a vzdá to.

2 0
možnosti

duch zavražděného iuose

6. 9. 2012 16:01
hmm

8-o

0 0
možnosti

Petr-007

6. 9. 2012 15:37
Eutanazie v zakone by znamenala konec slusne spolecnosti

Osobne nic nenamitam proti dobrovolnemu odchodu ze zivota. Moznost ukoncit vlastni zivot je jednou z mala realnych lidskych svobod a ma ji i otrok , vezen nebo jinak nesvobodny clovek. V zakone slusne spolecnosti vsak eutanazie nema co delat a to si myslim nejen z etickych duvodu, ale treba i proto, ze uz me opravdu zacina iritovat, jak lide chteji mit na vse zakon a jak chteji zasahovat do zivotu (v tomto pripade do smrti) jinych. Pokud jednou dojdu az na kraj, pokud se rozhodnu, ze jsem ochoten nest tak tezky hrich jako je sebevrazda, tak to proste udelam a zadny zakon mi v tom nezabrani a ani nepomuze.

0 0
možnosti

momoko

6. 9. 2012 15:46
Re: Eutanazie v zakone by znamenala konec slusne spolecnosti

a když jste ochrnuty a nemůžete dělat bez pomoci nic?Tak co?

0 0
možnosti

Matějek

6. 9. 2012 14:57
Rozpaky...

Podle mého názoru je to velmi slabý článek, který se nijak nevyrovnává s nynějšími posuny v diskuzi o eutanázii. Je to takové pozvání k podpisu petice.

Nemyslím si, že aktivní eutanázie, jako zabití někoho na jeho vlastní žádost někým jiným, než žadatelem samotným, je nějaká pěkná smrt. Sám si pěknou smrt představuji úplně jinak.

Z odborných diskuzí je známo, že ani asistovaná sebevražda nemusí být eticky "čistějším" řešením.

Je také škoda, že autor nezasadil problematiku aktivní eutanázie a asistované sebevraždy do širšího kontextu otázek kolem konce života. Ono udělat z nějakého tématu politický pamflet a křičet je velmi snadné a laciné. Zabývat se věcmi opravdu seriózně, to je náročné a ne příliš vděčné. Nicméně v tom autor není sám a jediný. Škoda, že se tématu nechopil víc z gruntu.

3 0
možnosti

tuan4

6. 9. 2012 14:43
Jakmile se euthanásie kodifikuje zákonem,je to cesta do

pekel.Skončí to jako v Německu před a ve druhé světové válce.

2 0
možnosti

Escoto

6. 9. 2012 15:01
Re: Jakmile se euthanásie kodifikuje zákonem,je to cesta do

A proč by mělo? Nepleťte si laskavě eutanázii a eugeniku.

1 0
možnosti

bednarik62

6. 9. 2012 12:08
Jestli

humanisté nejsou mimo mísu, protože denně umírá cca sto tisíc lidí na následky vzpoury, revoluce, války, běžné nemoci, hladem, vysílením, sportem etc Tak, jak nesmyslně dotujeme miliardami své milé spoluobčany, kteří mávají svou vlajkou s nápisem Preč s dyškryminácijou, tak se obáváme podat utišující lék osobě, která příšerně a dlouho trpí nebo svět dávno nevnímá. To jsou ty paradoxy socializmu v nás.

2 0
možnosti

žepré

6. 9. 2012 15:41
Re: Jestli

Mám pocit, že vám neznáte pojmy humanista a socialismus. Humanisti jsou ti, kteří svobodu rozhodnutí nad svým životem rozhodně nejen nezatracují, kteří se naopak pro eutanazii angažují. O socialismu se v tomto ohledu dá řict málo, leda tak domněnky. Debata o eutanazii začala v nové době v 80. letech ve Švýcarsku a rozšířila se po Evropě až na sklonku socialismu, nebyla imho ve východním bloku vůbec tématem, takže nemůžeme říct, jak by se k ní stavěly tehdejší marxistické strany. Co ale stoprocentně správně říct můžeme, že zákaz jakékoliv eutanazie požadují odpůrci humanismu a socialismu - křesťané.

0 0
možnosti

IoannesBaptist

6. 9. 2012 11:36
Shodneme-li se

na tom, že smrt je jen jedna, pak je přinejmenším zarážející, že může být společností použita při dvou zcela protichůdných příležitostech:

- jako absolutní trest v případech, kdy je třeba člověku provést to největší zlo jako odplatu za jeho čin

- jako největší dobro tehdy, když se už vyčerpaly všechny ostatní možnosti, jak člověku prospět

0 0
možnosti

rheingold

6. 9. 2012 11:45
Re: Shodneme-li se

Tohle bych jako problém neviděl. Protichůdnost těchto případů je dána tím, že se předpokládá, že v prvním z nich chce člověk dále žít. Ve druhém se předpokládá jeho touha umřít. Tedy v prvním případě (+) ve druhém (-). Budeme-li smrt označovat jako (-), pak v prvním případě je trestem protichůdnost přání trestaného člověka  (+) proti provedenému (-), zatímco ve druhém případě je smrt (stále (-)) splněním přání těžce nemocného člověka (-).

Samozřejmě výše uvedené má drobnou vadu - pracuje s pojmem "přání", tedy vycházíme z předpokladu, že někdo, koho trestáme, chce přesto žít (a třeba nadále vraždit a znásilňovat). V druhém případě předpokládáme, že pokud se i my dostaneme do takovéhoto stavu (koma, absolutní ochrnutí tzv. "locked-in sondrom" atd. atd.), budeme naše takto velké utrpení chtít raději skoncovat. Samozřejmě to nemusí být pravda a i člověk potrestaný smrtí to může považovat za svoji výhru v souladu s jeho přáním a naopak. A v tom je ten háček, o kterém se diskutuje.

1 0
možnosti

okold

6. 9. 2012 11:17
!!!

Jsem lékař a ctít svou přísahu, ale už vím, že k uzákonění eutanazie dojde. Jen bych si moc přál, aby jí neprováděli lékaři. Píchnout injekci, dát vypít tekutinu svede každý. Ano, ať rozhodne komise o možnosti euthanasie, ale ať si jí provedou sami příbuzní. Jen v případě, že je člověk zcela sám, ať zastoupí lékař!!!

5 0
možnosti

pavel kula

6. 9. 2012 11:47
Re: !!!

Já to nechci znevažovat, ale někteří lékaři dosahují takových kvalit, že by toto byla pro ně ideální specializace.

2 0
možnosti
  • Počet článků 109
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1248x
Právník a politolog angažující se ve veřejných a protikorupčních aktivitách, zasazující se za uzákonění eutanázie. Otec synů Karla a Jindřicha. Má zkušenosti s prací v soukromé sféře, ve státní správě, v pozici místostarosty 16tis. městské části Brna i s kandidaturou na kandidátce s Karlem Schwarzenbergem. Autor a vydavatel několika knih, např. Chci se dostat na vysokou školu, Přijatelnost trestu smrti.

Brňák v dočasném pohostinství Kladna.

http://www.milanhamersky.cz

https://www.facebook.com/milan.hamersky.5